Bartosz Łopiński dla HBRP

Wywiad z Bartoszem Łopińskim – prezesem i założycielem Billennium.

Skąd wzięła się decyzja o otwarciu biura Billennium w Indiach ?

Zdecydowaliśmy się ruszyć poza Polskę ze względu na wcześniejszą strategiczną decyzję o usługach typu „Global support”. Aktualnie świadczymy usługi dla klientów globalnych, którzy mają swoje biura na całym świecie i w związku z tym jesteśmy obecni na 4 kontynentach. Nie jesteśmy już w stanie tylko z Polski świadczyć tych usług i właśnie stąd wzięła się decyzja o otworzeniu biura w innej strefie czasowej. Naturalnym wyborem wydały nam się Indie, których poziom konkurencyjności jest porównywalny z Polską. W Pune otwiera się bardzo dużo nowych centrów usługowych, dlatego my również postanowiliśmy spróbować tam naszych sił. Oficjalnie otworzyliśmy w Indiach nasze nowe biuro w tym roku, zatrudniamy tam już 20 pracowników i mamy ambitny plan, aby w przyszłym roku zwiększyć tę liczbę do 100 osób.

Billennium jako globalny dostawca już konkuruje z firmami z Indii, Filipin czy Ameryki Południowej, a rynek indyjski jest rynkiem bardzo dojrzałym, pełnym centrów i specjalistów IT. W związku z tym, to co robimy, robimy w ramach strategii „follow the sun”, po to aby mieć odpowiednie zespoły w różnych strefach czasowych i pracować w trybie 24/7, ale niekoniecznie w trybach zmianowych czy w modelu wacht.

Uczymy się czegoś nowego i jest to jedno z większych wyzwań, które przed nami stoi, również ze względu na różnice kulturowe, szczególnie, kiedy planujemy otwierać się w przyszłości na nowe rynki, w nowych lokalizacjach. Nie mniej to wyzwanie przynosi nam również wiele frajdy 🙂

Jakie dostrzega Pan największe globalne trendy w branży IT?

To przede wszystkim sztuczna inteligencja, która już jest wszechobecna. Jak podają analitycy, w 2020 roku ma być czterokrotnie więcej urządzeń niż ludzi. Jest to imponująca prognoza, szczególnie, kiedy przyjmiemy, że ludzie mają wchodzić w interakcję z tymi wszystkimi urządzeniami. Przed nami zatem gigantyczny chaos informacyjny i komunikacyjny: którym komunikatom i urządzeniom możemy zaufać, a którym nie?

Każda nowość, każda innowacja pociąga za sobą wyzwanie, na które z kolei odpowiada kolejna innowacja. W sukurs przechodzi nam tutaj blockchain jako sposób na zwiększenie zaufania. Czyli zagospodarowanie tego obszaru, poprzez zagwarantowanie bezpieczeństwa świadczonym usługom w zupełnie inny sposób poprzez kontakt „peer to peer”: bezpośrednio pomiędzy stronami, z pominięciem strony trzeciej. Wydaje się, że w najbliższych latach firmy podążą za tym trendem. Oczywiście powstaną też nowe, ale te, które nie przejdą tej rewolucji, po prostu znikną.

Zachęcamy do obejrzenia całego wywiadu, który został przeprowadzony w naszym warszawskim biurze:

Szybki kontakt

Billennium Warsaw
pokaż kontakt

Billennium w Lublinie
pokaż kontakt

Billennium Łódź
pokaż kontakt

Billennium Olsztyn
pokaż kontakt

Billennium Bytom
pokaż kontakt

Billennium India Private Limited
pokaż kontakt

Billennium Inc.
pokaż kontakt