Bartosz Łopiński dla HBRP

Wywiad z Bartoszem Łopińskim – prezesem i założycielem Billennium.

Skąd wzięła się decyzja o otwarciu biura Billennium w Indiach ?

Zdecydowaliśmy się ruszyć poza Polskę ze względu na wcześniejszą strategiczną decyzję o usługach typu „Global support”. Aktualnie świadczymy usługi dla klientów globalnych, którzy mają swoje biura na całym świecie i w związku z tym jesteśmy obecni na 4 kontynentach. Nie jesteśmy już w stanie tylko z Polski świadczyć tych usług i właśnie stąd wzięła się decyzja o otworzeniu biura w innej strefie czasowej. Naturalnym wyborem wydały nam się Indie, których poziom konkurencyjności jest porównywalny z Polską. W Pune otwiera się bardzo dużo nowych centrów usługowych, dlatego my również postanowiliśmy spróbować tam naszych sił. Oficjalnie otworzyliśmy w Indiach nasze nowe biuro w tym roku, zatrudniamy tam już 20 pracowników i mamy ambitny plan, aby w przyszłym roku zwiększyć tę liczbę do 100 osób.

Billennium jako globalny dostawca już konkuruje z firmami z Indii, Filipin czy Ameryki Południowej, a rynek indyjski jest rynkiem bardzo dojrzałym, pełnym centrów i specjalistów IT. W związku z tym, to co robimy, robimy w ramach strategii „follow the sun”, po to aby mieć odpowiednie zespoły w różnych strefach czasowych i pracować w trybie 24/7, ale niekoniecznie w trybach zmianowych czy w modelu wacht.

Uczymy się czegoś nowego i jest to jedno z większych wyzwań, które przed nami stoi, również ze względu na różnice kulturowe, szczególnie, kiedy planujemy otwierać się w przyszłości na nowe rynki, w nowych lokalizacjach. Nie mniej to wyzwanie przynosi nam również wiele frajdy 🙂

Jakie dostrzega Pan największe globalne trendy w branży IT?

To przede wszystkim sztuczna inteligencja, która już jest wszechobecna. Jak podają analitycy, w 2020 roku ma być czterokrotnie więcej urządzeń niż ludzi. Jest to imponująca prognoza, szczególnie, kiedy przyjmiemy, że ludzie mają wchodzić w interakcję z tymi wszystkimi urządzeniami. Przed nami zatem gigantyczny chaos informacyjny i komunikacyjny: którym komunikatom i urządzeniom możemy zaufać, a którym nie?

Każda nowość, każda innowacja pociąga za sobą wyzwanie, na które z kolei odpowiada kolejna innowacja. W sukurs przechodzi nam tutaj blockchain jako sposób na zwiększenie zaufania. Czyli zagospodarowanie tego obszaru, poprzez zagwarantowanie bezpieczeństwa świadczonym usługom w zupełnie inny sposób poprzez kontakt „peer to peer”: bezpośrednio pomiędzy stronami, z pominięciem strony trzeciej. Wydaje się, że w najbliższych latach firmy podążą za tym trendem. Oczywiście powstaną też nowe, ale te, które nie przejdą tej rewolucji, po prostu znikną.

Zachęcamy do obejrzenia całego wywiadu, który został przeprowadzony w naszym warszawskim biurze:

Szybki kontakt

Billennium Warsaw
pokaż kontakt

Billennium Kuala Lumpur
pokaż kontakt

Billennium Lublin
pokaż kontakt

Billennium Łódź
pokaż kontakt

Billennium Olsztyn
pokaż kontakt

Billennium Bytom
pokaż kontakt

Billennium Pune
pokaż kontakt

Billennium New York
pokaż kontakt