Branża fotowoltaiczna
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki systemowi Salesforce CRM opartemu na AI

Co zrobiliśmy
Klient posiadał stare, nieefektywne narzędzie CRM, a procesy biznesowe obsługiwane były przez wiele niezintegrowanych rozwiązań. W celu zwiększenia efektywności i wzrostu sprzedaży należało przejść na nowy system, oparty na chmurze CRM. Po fazie analiz nastąpiło wdrożenie wysoce innowacyjnego rozwiązania Service Cloud oraz modułu Field Service, które zostało skonsolidowane z architekturą korporacyjną klienta. Od teraz, w jednym miejscu, ponad 300 pracowników ma możliwość wejść w interakcje z klientami, angażując AI do szybszego i najbardziej odpowiedniego planowania. W archiwum przechowywane są informacje ze wszystkich kanałów.

E.ON
E.ON jest pierwszą i zarazem wiodącą firmą w Polsce w zakresie wdrażania systemów fotowoltaicznych (od A do Z) dla klientów na terenie całego kraju. Świadczy ona kompleksowe usługi w zakresie doradztwa, projektowania i montażu instalacji fotowoltaicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Dedykowany zespół technicznych sprzedawców produktów fotowoltaicznych oferuje profesjonalną i zaangażowaną obsługę oraz solidny i niezawodny łańcuch dostaw w bardzo konkurencyjnych cenach (dla każdego projektu), od 1KW do elektrowni fotowoltaicznej o mocy wielu megawatów.
Cel
Optymalizacja procesów związanych z CRM, zarówno po stronie wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Zwiększenie efektywności pracowników sprzedaży.
Wdrożone rozwiązanie
Wdrożenie narzędzia BPM, implementacja Salesforce CRM (Service Cloud i Field Service Lightening) z elementami AI, połączonego z kalendarzami sprzedaży. Zaprojektowane rozwiązanie wykorzystuje planowanie tras/zasobów FSL AI do wysyłania przedstawicieli handlowych na terenie całej Polski. Migracja starego CRM i danych do nowego narzędzia.
Funkcjonalności
- Multichannel Lead, Opp scoring. Integracja API dla zewnętrznych źródeł leadów. Rozwiązanie dla zespołu BRD oraz integracja z CTI. Wdrożenie i optymalizacja systemu Field Service Lighting do planowania i wysyłania przedstawicieli handlowych. Rozwiązanie jest zintegrowane z architekturą korporacyjną, wymieniając dane i uruchamiając procesy (dwukierunkowo) do BPM / ERP.

Benefity dla klienta
- Cała firma pracuje w jednym narzędziu umożliwiającym 360-stopniowy podgląd klienta. Wszelkie informacje i interakcje przechowywane są w jednym miejscu oraz dostępne są z każdego urządzenia.
- Przedstawiciele handlowi mają dostęp do wszystkich cennych informacji, dzięki czemu są oni skutecznie przygotowani do całego cyklu sprzedaży, począwszy od umówienia spotkania z klientem do zamknięcia transakcji.
- Efektywność działań wspiera wielokanałowe zarządzanie leadami i scoring, dzięki czemu BDR koncentruje się tylko na tych obszarach, w których transakcja jest najbardziej prawdopodobna.
- Dalsza optymalizacja procesu sprzedaży z wykorzystaniem FSL zapewnia najlepsze dopasowanie.
- Przedstawiciele handlowi docierają do najkorzystniejszych możliwości w najbardziej efektywny sposób.
- Klient wykorzystuje monitoring wydajności procesu/ pulpity nawigacyjne do dalszej optymalizacji kolejki.
- Zaprojektowane rozwiązanie jest zoptymalizowane pod kątem wysokowydajnej sprzedaży, pozwalając na osiąganie doskonałości operacyjnej opartej na danych, wspieranej przez sztuczną inteligencję za pomocą odpowiednich narzędzi.
- Wskaźnik konwersji leadów na oferty wzrósł o 11%.
- Wydajność leadów na BDR wzrosła o 36%.
- Liczba klientów odwiedzanych przez przedstawicieli handlowych (dziennie, prognoza) wzrosła o 15% .
